ABOUT
Cohessence develops conscious, desirable and reliable brand identities and brand experiences for local wellbeing brands.
Cohessence ontwikkeld bewuste, begeerlijke en betrouwbare merkidentiteiten en merkbeleving voor lokale wellbeing brands. In essentie helpt Cohessence je met het uitdragen van je merkverhaal en dat dit wordt ervaren in alles wat je doet. Met merkstrategie zorgt Cohessence ervoor dat alle aspecten van je merk, naadloos op elkaar aansluiten en een coherent geheel vormen.
Met het creëren van merkbeleving zorgt Cohessence ervoor dat jouw klant een sterke emotionele band met je merk ontwikkelt en daardoor blijft plakken. Dit doet Cohessence door het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit, dat wordt vertaald naar alle aspecten van het merk, van de merkessentie tot de merknaam, de merkpositionering en alles daartussenin.
Door middel van strategische merkplanning, creatieve ontwikkeling en effectieve implementatie, ontwikkelt Cohessence een totale merkbeleving. Hiermee helpt Cohessence wellbeing brands om zich te onderscheiden in een verzadigde markt.
Vision &
Mission
My mission is to build better brands that drive value change by guiding brands through their repositioning and re-branding journey in order to protect people and planet.
![AdobeStock_441763756_edited.jpg](https://static.wixstatic.com/media/869d75_ee8490ea6bf54b1e9dce200f6ee960cc~mv2.jpg/v1/fill/w_341,h_482,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/AdobeStock_441763756_edited.jpg)
Why I do what I do
Cohessence gelooft dat merken die hun waarden naleven en op een eerlijke en transparante manier zaken doen op de lange termijn succesvoller zullen zijn ten opzichte van merken die zich richten op winstmaximalisatie ten koste van alles.
Door merken te helpen bij het uitdragen van hun waarden en het behalen van hun doelen, draagt Cohessence bij aan een eerlijkere wereld waarin succes wordt bepaald door de kwaliteit van het merk en niet alleen door marketingbudgetten en oppervlakkige merkwaarden. Cohessence hoopt een fundamentele verandering teweeg te brengen in de manier waarop zowel consumenten als bedrijven handelen en de rol van bedrijven in de samenleving.
Cohessence streeft naar een wereld waarin eerlijkheid en transparantie de norm zijn en waarin merken die hun waarden naleven, worden beloond met successen en groei. Door te werken met deze merken en hen te helpen hun boodschap op een effectieve manier uit te dragen, hoopt Cohessence de markt te veranderen en bij te dragen aan een meer ethische en duurzame toekomst.
![knip website DSC00535.jpg](https://static.wixstatic.com/media/869d75_0b390a0f74924f228918295f25c63347~mv2.jpg/v1/fill/w_491,h_455,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/869d75_0b390a0f74924f228918295f25c63347~mv2.jpg)
Behind the brand
Cohessence is Kim van Valen. Werk draait voor mij om integriteit, authenticiteit en duurzaamheid. Ik ben maatschappelijk betrokken en wil de wereld een beetje mooier maken. Ik ben in de eerste plaats benieuwd naar de ander. De mooiste mensen zijn mensen die in hun kracht staan. Daar heb ik oog voor en daar draag ik – zonder opdringerig te zijn – graag aan bij.
Ik daag mezelf graag uit en leer graag bij. Dat is precies de reden waarom ik na een aantal jaar in loondienst mijn eigen bedrijf ben begonnen. Diversiteit is lastig te vinden binnen één baan, terwijl ik een brede interesse heb. Juist het afwisselend bezig zijn met branding, fotografie, (interieur)styling, meubelontwerp, marketing, communicatie en grafisch ontwerp houdt mij scherp en voedt mij ook.
​
Ondernemerschap is mij met de paplepel ingegeven. Maar al kroop ik als peuter al bij mijn grootouders in de winkel rond, de stap naar een eigen onderneming liet toch nog even op zich wachten. In eerste instantie startte ik in 2015, naast mijn studie, als freelancefotograaf. Met Cohessence komt mijn fotografie-ervaring samen met de vaardigheden die ik opdeed in grafisch ontwerp, branding en marketing. Ik beschik inmiddels over een breed netwerk van creatieve mensen die goed zijn in de deelgebieden die hier soms bij komen kijken.
Mijn brede interesse spreekt reeds uit mijn schoolcarrière. Al zijn fotografie, marketing, communicatie en grafisch ontwerp steeds terugkerende disciplines. In 2014 studeerde ik af als vormgever ruimtelijke presentatie en communicatie af aan de creatieve vakschool SintLucas, met als andere belangrijke hoofdvakken styling, fotografie en grafisch vormgeving. Daarna volgde ik aan de Fontys Academy for Creative Industries de vierjarige studie Trend Research & Concept Creation in Lifestyle. Deze rondde ik in 2019 af met een Bachelor of Arts. Naast mijn betaalde werk volgde ik enkele marketingcursussen – ik mag mij officieel een Certified Digital Marketing Professional noemen – en deed ik een pre-master bouwtechniek aan ArtEZ University of the Arts.
​